Biznesa Tehnoloģijas un ārpakalpojumi

Daiņa Zīraka, 10.11.2009

Atkal un atkal šobrīd tiek rosināta aktivitāte pāriet uz ārpakalpojumu modeli, biežāk gan valsts iestāžu kontekstā. Pretēji runām „kā nu tagad būs?” un „kurš tiks pie „saldā kumosa” jeb valsts pasūtījuma?”, privātais bizness to dara arvien vairāk, vismaz IT jomā. Principā tā ir pareiza rīcība organizācijām, kuru IT nav transformētas Biznesa tehnoloģijās.

AMR Research dati rāda, ka no kopējā nozares ārpakalpojumu portfeļa biznesi visvairāk izmanto IT infrastruktūras (38%) un programmatūras izstrādes (36%) pakalpojumus. Pēc manas pieredzes, Latvijā programmatūras izstrāde pārsniedz 50% un IT infrastruktūra ir ap 15%. Aktivitāte problēmas nesagādā un pakalpojuma saturs pamatā ir skaidrs.

Problēmas sākas, kad organizāciju dienas kārtībā nonāk izmantoto IT bāzēto biznesa risinājumu atbalsts, jeb HelpDesks. Faktiski jautājums ir neizbēgams tiklīdz tiek uzsākts IT infrastruktūras ārpakalpojums. Kas tad ir Risinājuma HelpDesk pakalpojums? Īsumā – konkrētu biznesa procesu zināšanu un resursu (cilvēki pluss tehniskā platforma) pieejamības garantija.

It kā vienkārši, bet, atbildot vietējo uzņēmumu pieprasījumiem, tikai retajam ir pilnīgi skaidrs, kāds ir vēlamā pakalpojuma saturs. Pavasarī man nācās veikt garu sarunu procesu ar vienu no lielajiem smagās tehnikas uzņēmumiem, tā arī beigās līgumu nenoslēdzot. Uzņēmums nespēja saprast, kas ir līguma produkts, kā to izmērīt un par ko tad īsti ir jāmaksā. Ja samēra vienkārši tikām galā ar problēmu incidentu vadības sadaļu, tad zināšanu un intelektuālo resursu pieejamības garantija (stand-by) netika uzskatīta par produktu, līdz ar to kopēju izpratni par noteikumiem neradām. Uzņēmuma vadītājs vienkārši pateica, ka no tā visa neko nesaprot. Jautājums reducējas uz triviālu faktu – par ko man ir jāmaksā?

Aina ir pilnīgi citāda, piemēram, tepat kaimiņos, Somijā, kur zināšanu pieejamība tiek vērtēta ar lielu cieņu un izrādās, ka risinājumu HelpDesk ir labs eksporta produkts. Tehnoloģijas to šodien atļauj un mūsu speciālistu rīcībā ir ievērojama zināšanu bagāža. Atliek tikai cerēt, ka tās sāks novērtēt arī vietējie uzņēmumi.

Uzņēmumu vadītājiem:

Fortune Aberdeen Group Gartner
Epicor Klientiem pieejama jaunākā Epicor iScala versija
Epicor iegādājas Dot Net IT
CIO Review speciālizlaidums par Epicor
Info-Tech Research Group nosauc Epicor par vadošo ERP programmatūru izstrādātāju vidēja lieluma uzņēmumiem
Klientiem pieejama jaunākā Epicor ERP versija
Epicor jaunais vadītājs – Stephen Murphy
Epicor iScala International Business Awards saņem Gold Stevie® Award