Universāla recepte digitālai transformācijai ? diez vai
Digitālā transformācija iezīmē radikālu revīziju veidā, kā organizācijas izmanto tehnoloģijas, cilvēkus un procesus.
Frāze ir kļuvusi par mantru, ko atkārto vienmēr un visur, un diezgan bieži bez dziļākas jēgas, lai vienkārši iekļautos dominantē. Problēma tā, ka šai radikālajai revīzijai nav receptes, tai nav darba plāna un virziena. Ar ko sākt? Sekot ekspertu viedoklim par daudzsološu jaunu tehnoloģiju un atrast tai vietu uzņēmumā? AI vai IoT vai IoB vai Metaverse– mākslīgais intelekts, lietu internets, uzvedības internets vai jauna daudzdimensiju digitālā telpa? Ieklausīties citā eksperta viedoklī, kas tās pašas tehnoloģijas parāda kā visvairāk pārspīlētās IT jomā pret to reālo atdevi?
Veiksme slēpjas spējā atrast pareizo virzienu jaunā ‘kā’ meklējumos. Jaunais ‘kā’ jūsu organizācijai un jūsu izaugsmes vīzijai. Lieciet savus cilvēkus, savus procesus un savu organizāciju starta punktā un formulējiet sava biznesa jauno veidu. Tikai tad izvērtējiet tehholoģijas, lai atrastu pareizo sava jaunā ‘kā’ realizācijai, un izvairītos no tehnoloģijas tehnoloģiju dēļ kļūdas.
Meklējot pareizo tehnoloģiju, diezgan agrīnā stadijā organizācijai ir jāizvērtē izmantotā ERP sistēma. ERP ir organizācijas digitālais mugurkauls un tai ir jāspēj atbalstīt jebkuru jaunu startēģisku soli. Kad prasības ir skaidras, šeit nešaubīgi noderīgs ir eksperta viedoklis tirgū pieejamo ERP piegādātāju pozicionēšanā. Viens no avotiem ir Nucleus Research tehnoloģiju vērtības matrica (The Nucleus Research Technology Value Matrix), kas ir īss sistēmas nodrošinātās darbības vērtības novērtējums. Matrica sniedz svarīgu vērtējumu par piegādātāju relatīvu izvietojumu tirgū un nodrošina ietvaru, lai novērtētu sistēmas piemērotību konkrētai organizācijai. Piegādātāji tiek vērtēti pēc faktoriem, ko Nucleus ir atzinis par galvenajiem vētības garantiem - risinājumu lietojamība un funkcionalitāte. Īss ieskats SMB ERP Technology Value Matrix for 2022.